e-Learning in electrical engineering

Prima fază a evaluării: aşteptările studenţilor

1. Eşantion

1.1. Criterii de selectare

Au fost chestionate toate secţiile susceptibile să utilizeze modulele multimedia rezultate din proiect. Toţi studenţii tuturor secţiilor au fost invitaţi să răspundă la chestionar, în timpul unui curs.

Prezentarea anchetei şi a modalităţii de colectare a chestionarelor (în anexă) au fost realizate de evaluatorul independent, în faţa fiecărui grup de studenţi, în sălile fiecărei universităţi implicate.

A fost garantată confidenţialitatea răspunsurilor individuale, iar participarea la anchetă a fost lăsată la libera alegere a studenţilor.

Deşi au fost înregistrate câteva absenţe şi câteva disfuncţionalităţi, dimensiunile eşantioanelor sunt cvasi-identice totalităţii populaţiei implicate potenţial în utilizarea mijloacelor multimedia în perioada februarie - iunie 2004.

1.2. Distribuţia pe ţări şi secţii

Instituţia, oraş, ţară

Grupuri

An de studiu

Tematica

Data

n

UCL, Louvain-la-Neuve, Belgia

2

3

Maşini el.

3/02/2004

65

 

 

4

Maşini el.

9/02/2004

23

 

 

 

 

Total:

88

 

 

 

 

 

 

UCv, Craiova, România

10

2

Circuite

4/03/2004

55

 

 

2

Circuite

4/03/2004

45

 

 

3

Elec. de putere

4/03/2004

21

 

 

3

Elec. de putere

4/03/2004

26

 

 

3

Elec. de putere

4/03/2004

18

 

 

3

Elec. de putere

4/03/2004

25

 

 

3

Elec. de putere

4/03/2004

22

 

 

4

Acţionări el.

5/03/2004

34

 

 

4

Acţionări el.

5/03/2004

24

 

 

4

Acţionări el.

5/03/2004

31

 

 

4

Acţionări el.

5/03/2004

23

 

 

 

 

Total:

324

 

 

 

 

 

 

IST, Lisabona, Portugalia

4

2

 

11/03/2004

16

 

 

2

 

11/03/2004

84

 

 

3 + 4

 

11/03/2004

64

 

 

4 + 5

 

11/03/2004

16

 

 

 

 

Total:

180

 

 

 

 

 

 

HEI, Lille, Franţa

3

 

19/03/2004

103

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eşantion total:

695

 

1.3. Sex

1.4. Domiciliu

1.5. Nivel de studii ale părinţilor

Tablou comparativ al nivelului de studii ale părinţilor, faţă de media generală:

 

UCL,

UCv,

IST,

HEI,

Superior

+

-

=

+

Postliceal

+

=

-

=

Liceu

-

+

=

-

Gimnaziu

-

-

+

-

1.6. Sinteză

Studenţii belgieni şi francezi sunt supuşi mai puţin controlului zilnic al părinţilor, decât studenţii portughezi şi români.

Părinţii belgieni au, în medie, nivelul de studii cel mai ridicat faţă de părinţii studenţilor implicaţi în anchetă, urmaţi de părinţii studenţilor francezi.

Nivelul de studii al părinţilor studenţilor portughezi şi români este, în medie, mai scăzut decât cel al părinţilor belgieni şi francezi. Nivelul părinţilor români este mai omogen decât al părinţilor portughezi, ce au cea mai mare pondere de învăţământ primar (cvasi-egal cu cei cu studii universitare).

Studiile de inginer par a fi, în România şi Portugalia, un factor de ascensiune socială, mai mult decât în Franţa şi Belgia.

 

începutul paginii

Responsabil site: Damien Grenier | Realizare: Sophie Labrique | © e-lee.net
Ultima actualizare: 30 septembrie 2005 | Responsabil versiunea română: Sergiu Ivanov