Au fost chestionate toate secţiile susceptibile să utilizeze modulele multimedia rezultate din proiect. Toţi studenţii tuturor secţiilor au fost invitaţi să răspundă la chestionar, în timpul unui curs.
Prezentarea anchetei şi a modalităţii de colectare a chestionarelor (în anexă) au fost realizate de evaluatorul independent, în faţa fiecărui grup de studenţi, în sălile fiecărei universităţi implicate.
A fost garantată confidenţialitatea răspunsurilor individuale, iar participarea la anchetă a fost lăsată la libera alegere a studenţilor.
Deşi au fost înregistrate câteva absenţe şi câteva disfuncţionalităţi, dimensiunile eşantioanelor sunt cvasi-identice totalităţii populaţiei implicate potenţial în utilizarea mijloacelor multimedia în perioada februarie - iunie 2004.
Instituţia, oraş, ţară |
Grupuri |
An de studiu |
Tematica |
Data |
n |
UCL, Louvain-la-Neuve, Belgia |
2 |
3 |
Maşini el. |
3/02/2004 |
65 |
|
|
4 |
Maşini el. |
9/02/2004 |
23 |
|
|
|
|
Total: |
88 |
|
|
|
|
|
|
UCv, Craiova, România |
10 |
2 |
Circuite |
4/03/2004 |
55 |
|
|
2 |
Circuite |
4/03/2004 |
45 |
|
|
3 |
Elec. de putere |
4/03/2004 |
21 |
|
|
3 |
Elec. de putere |
4/03/2004 |
26 |
|
|
3 |
Elec. de putere |
4/03/2004 |
18 |
|
|
3 |
Elec. de putere |
4/03/2004 |
25 |
|
|
3 |
Elec. de putere |
4/03/2004 |
22 |
|
|
4 |
Acţionări el. |
5/03/2004 |
34 |
|
|
4 |
Acţionări el. |
5/03/2004 |
24 |
|
|
4 |
Acţionări el. |
5/03/2004 |
31 |
|
|
4 |
Acţionări el. |
5/03/2004 |
23 |
|
|
|
|
Total: |
324 |
|
|
|
|
|
|
IST, Lisabona, Portugalia |
4 |
2 |
|
11/03/2004 |
16 |
|
|
2 |
|
11/03/2004 |
84 |
|
|
3 + 4 |
|
11/03/2004 |
64 |
|
|
4 + 5 |
|
11/03/2004 |
16 |
|
|
|
|
Total: |
180 |
|
|
|
|
|
|
HEI, Lille, Franţa |
1 |
3 |
|
19/03/2004 |
103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eşantion total: |
695 |
Tablou comparativ al nivelului de studii ale părinţilor, faţă de media generală:
|
UCL, |
UCv, |
IST, |
HEI, |
Superior |
+ |
- |
= |
+ |
Postliceal |
+ |
= |
- |
= |
Liceu |
- |
+ |
= |
- |
Gimnaziu |
- |
- |
+ |
- |
Studenţii belgieni şi francezi sunt supuşi mai puţin controlului zilnic al părinţilor, decât studenţii portughezi şi români.
Părinţii belgieni au, în medie, nivelul de studii cel mai ridicat faţă de părinţii studenţilor implicaţi în anchetă, urmaţi de părinţii studenţilor francezi. Nivelul de studii al părinţilor studenţilor portughezi şi români este, în medie, mai scăzut decât cel al părinţilor belgieni şi francezi. Nivelul părinţilor români este mai omogen decât al părinţilor portughezi, ce au cea mai mare pondere de învăţământ primar (cvasi-egal cu cei cu studii universitare). Studiile de inginer par a fi, în România şi Portugalia, un factor de ascensiune socială, mai mult decât în Franţa şi Belgia. |