Realizarea unor mijloace multimedia este un aspect. Utilizarea lor este altceva, mai ales dacă vrem ca această utilizare să fie eficientă.
Nu există metode, reţete unice pe care să le propunem pentru utilizarea resurselor didactice multimediă. Mult prea mulţi parametri determină utilizarea eficientă sau nu a unor astfel de mijloace.
Care este contextul pedagogic? Este vorba de un învaţământ "clasic", unde resursele multimedia nu vin decât ca mijloace suplimentare în sprijinul cursului, a seminarului sau laboratorului? Sau este vorba de autoinstruire sau de formare la distanţă, în care caz, aceste mijloace ar reprezenta singura sursă de informaţii?
Care este rolul cadrului didactic? Cum îşi vede el rolul? Ce aşteaptă studenţii de la el ? Cât de mari sunt grupele de studiu? Cât de mult este el disponibil pentru a răspunde la întrebările studenţilor?
Care sunt motivaţiile pentru studii? Disciplina îi interesează ca atare, sau pentru că noţiunile sunt indispensabile pentru finalizarea studiilor? Care este obiectivul? Să înţeleagă mai bine sau să treacă examenul?
Studenţii au acces facil la resursele multimedia? Sunt ei familiarizaţi cu tehnicile moderne ale informaţiei şi comunicării, sau este necesar mai întâi să îi formăm pentru utilizarea acestora?
Ce aşteaptă studenţii şi cadrele didactice de la aceste mijloace multimedia? Le privesc ca pe un pericol, o "jucărie", sau o şansă? Care este modalitatea optimă de utilizare? Ce modalităţi de utilizare sunt considerate ca fiind nerecomandate?
Unul din obiectivele pe care asociaţia e-LEE şi-a le-a propus, este să identifice, între toţi aceşti parametrii, factorii determinanţi ai unei utilizări eficiente a unor astfel de mijloace. De asemenea, sperăm ca, ţinând cont de experienţa acumulată, să putem oferi utilizatorilor (studenţi sau cadre didactice), indicaţii pentru utilizarea eficientă, după opinia fiecăruia, a mijloacelor multimedia pe care le propunem.
Aceste informaţii ne vor fi utile, de asemenea, pentru a propune mijloace multimedia adaptate la maxim diferitelor publice cărora ne adresăm.