Cine ar trebui mai potriviţi să facă evaluarea resurselor didactice realizate decât chiar utilizatorii acestora, fie ei cadre didactice sau studenţi? În prezent se desfăşoară o anchetă amplă în cadrul instituţiilor partenere ale programului e-LEE. Ea este coordonată de un expert independent de toate cele patru instituţii.
Până în prezent, peste 900 de studenţi au răspuns la chestionare în Belgia, Franţa, Portugalia şi România. Profesorii lor, ca şi câţiva dintre ei, selectaţi ca fiind reprezentativi pentru un anumit profil-tip de student, au fost intervievaţi individual de către evaluator.
Procedura de evaluare cuprinde două faze.
- Identificarea aşteptărilor cadrelor didactice şi ale studenţilor faţă de aceste mijloace. În cadrul acestei faze, încercăm să clarificăm obiectivele urmărite de cadrele didactice ce integrează resursele multimedia în dispozitivul lor pedagogic, ce speră să obţină, ce este redundant. În paralel, întrebăm studenţii ce cred despre aceste mijloace, chiar înainte de a le utiliza. Cu această ocazie, culegem informaţii legate de contextul socio-cultural în care evoluează.
- După utilizarea unor astfel de mijloace, se desfăşoară o a doua anchetă, menită să evalueze modalitatea în care aceste mijloace au fost utilizate şi percepute de către studenţi. Sunt identificate profile-tip de studenţi care au utilizat diferit mijloacele didactice, iar studenţi reprezentativi ai celor mai interesante profile sunt intervievaţi individual, pentru a aprofunda analiza.
Procedura este reiterată de câte ori se consideră necesar, permiţându-ne să modificăm resursele multimedia în vederea adaptării lor astfel încât utilizarea lor să răspundă la maxim obiectivelor iniţiale.