Aşteptări |
Groupe |
Anul de studii |
Tematica |
Data |
n |
UCL, Louvain-la-Neuve, Belgia |
2 |
3 |
Maşini electr. |
feb. 2004 |
65 |
|
|
4 |
Maşini electr. |
feb. 2004 |
23 |
|
|
|
|
Total : |
88 |
|
|
|
|
|
|
Evaluare |
|
||||
UCL, Louvain-la-Neuve, Belgia |
2 |
3 |
Maşini electr. |
iunie 2004 |
74 |
|
|
4 |
Maşini electr. |
iunie 2004 |
26 |
|
|
|
|
Total : |
100 |
Eşantionul este compus în proporţie de 9/10 din băieţi.
Diferenţele între numărul de studenţi ce au răspuns la cele două chestionări, din februarie şi iunie 2004, se datorează datelor utilizate. În iunie, chestionarea a fost realizată la ieşirea de la examen, asigurându-se astfel o participare maximală. De notat totuşi că, studenţii au completat chestionareledupă examen, dar înainte de a cunoaşte rezultatele.
Acest criteriu are o anumtă imortanţă pentru analizarea rezultatelor, deoarece unul din obiectivele prioritare ale promotorilor de la UCL este acela de a permite studenţilor cu rezultate mai slabe (respectiv cei care nu au luat examenul), să înţeleagă mai bine materia, prin utilizarea acestor mijloace multimedia.
Studenţii au fost împărţiţi în 5 categorii de note.
Note |
anul 3 |
anul 4 |
< 10 |
15% din studenţi |
23% din studenţi |
10-12 |
12% din studenţi |
35% din studenţi |
12-14 |
26% din studenţi |
19% din studenţi |
14-16 |
32% din studenţi |
11,5% din studenţi |
> 16 |
15% din studenţi |
11,5% din studenţi |
De notat că, pentru a promova un an de studii, la UCL, studenţii trebuie, în mod normal, să aibă media mai mare decât 12 şi nici o notă mai mică decât 10.
* Proporţia studenţilor de care nu reuşesc să promoveze în anul 4 este mai mare decât cea corespunzătoare studenţilor din anul 3 (58% faţă de 27%). Studenţii de anul 4 au totuşi posibilitatea să "recupereze", prin includerea în nota finală, a evaluării unui proiect ce cuprinde o parte din materia predată la curs.
* Să notăm că, proporţional, fetele ratează examenul în pondere mai mare decât băieţii (18% faţă de 11%).