Alimentând maşina asincronă cu tensiunea nominală şi lăsând-o să funcţioneze în gol (fără sarcină mecanică), se poate aproxima că viteza mecanică este cea de sincronism, respectiv alunecare s este nulă.
În aceste condiţii, curentul rotoric I¢2 se poate aproxima ca fiind nul şi ţinând cont de schema echivalentă "p" şi de ecuaţia solenaţiilor, curentul absorbit de motor este doar curentul de magnetizare
.
Folosind o trusă trifazată de măsură TM (figura 4), se măsoară:
Figura 4
Ţinând cont conexiunea în stea (Y) a statorului, se calculează impedanţa circuitului de magnetizare
.
Trebuind separată reactanţa de magnetizare Xm, rezistenţa echivalentă a circuitului de magnetizare se poate determina scăzând din puterea activă absorbită de motor în gol P10, pierderile Joule în înfăşurarea statorică şi pierderile mecanice, rezultatul fiind, aşa numitele, pierderi în fier
.
Rezultă rezistenţa echivalentă a circuitului de magnetizare
,
apoi reactanţa de magnetizare
şi în final inductivitatea de magnetizare