e-Learning in electrical engineering

Căutare | Principii de navigare
Conversia electromagnetică Maşini electrice cu câmp învârtitor Maşina sincronă Maşina asincronă Teste cunoştinţe

Reglarea vitezei prin modificarea rezistenţei rotorice

Pentru determinarea rezistenţei suplimentare R2S se particularizează ecuaţia caracteristicii mecanice reostatice pentru punctul de funcţionare impus (MS , ΩS ).

Se calculează alunecarea

şi se particularizează ecuaţia caracteristicii statice

Figura 7

De aici

Din proprietăţile caracteristicilor statice se obţine rezistenţa suplimentară

Deşi metoda prezintă o serie de dezavantaje, dintre care cel mai important este legat de pierderile de energie pe rezistenţa suplimentară, ea se utilizeaza în multe aplicaţii pentru motoare de putere mare alimentate la 6 kV, dar şi pentru motoare de joasă tesiune. Unele dezavantaje clasice, legate de dimensiunile de gabarit, fiabilitatea redusă datorită conexiunilor multiple, dificultăţile de introducere într-un sistem automat, au fost diminuate sau eliminate prin soluţii tehnologice moderne, cum ar fi „reostatul electronic”.

Figura 8

Contactorul static este comandat cu factor de semnal variabil

iar rezistenţa medie

R2med. = ( 1- a ) R2max.

Rezistenţa R2max se calculează pentru a asigura pornirea, iar factorul de semnal a pentru reglarea vitezei din condiţia:

R2S = ( 1- a ) R2max.

Rezultă

Responsabil: Damien Grenier | Realizare: Sophie Labrique | © e-lee.net
Ultima actualizare: 30 septembrie 2005 | Responsabil versiunea română: Sergiu Ivanov