Noţiunea de dublă alimentare se referă la faptul că statorul este conectat direct la reţea, iar rotorul este conectat la convertorul static de tensiune şi frecvenţă.
Acest tip de structură se utilizează pentru eolienele de mare putere. Viteza de rotaţie se poate modifica în gamă destul de mare (de la simplu la dublu). Convertorul static de tensiune şi frecvenţă este bidirecţional, putând asigura deci ambele sensuri de circulaţie a energiei în rotor. Prin comanda acestuia se realizează reglajul de viteză şi controlul puterilor activă şi reactivă vehiculate între maşină şi reţea.
În principiu, viteza se reglează prin intermediul frecvenţei de alimentare a înfăşurărilor statorice.
Bidirecţionalitatea CSTF asigură funcţionarea atât în zona hiposincronă (sub caracteristica mecanică naturală), cât şi în cea hipersincronă (deasupra caracteristicii mecanice naturale) şi controlul energiei reactive vehiculate cu reţeaua de distribuţie.