1. |
Plăcuţa indicatoare de pe maşină indică următoarele date: |
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Determinaţi:
|
|||||||||||||||||||
2. |
Proba de mers în gol |
||||||||||||||||||
Maşina, fiind antrenată la viteza nominală, se măsoară tensiunea de linie în gol, în funcţie de curentul de excitaţie (figura 1). |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Se obţine:
|
|||||||||||||||||||
Determinaţi coeficientul care leagă de , dacă se aproximează această caracteristică printr-o dreaptă ce trece prin origine şi prin punctul pentru care este tensiunea nominală a tensiunii maşinii |
|||||||||||||||||||
3. |
Proba de scurt-circuit |
||||||||||||||||||
Maşina, fiind antrenată la viteza nominală, iar indusul pus în scurt-circuit trifazat (figura 3), se măsoară curentul de linie debitat , în funcţie de curentul de excitaţie (figura 4). |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Se obţine:
|
|||||||||||||||||||
Se măsoară, de asemenea, puterea furnizată de motorul de antrenare. Trecerea de la punctul de funcţionare corespunzător curentului de excitaţie , la cel corespunzător valorii , pentru care curentul din indus atinge valoarea sa nominală (50 A), face ca puterea furnizată să crească cu . | |||||||||||||||||||
Calculaţi reactanţa sincronă şi rezistenţa a înfăşurărilor indusului. |
|||||||||||||||||||