Acest regim de frânare se obţine prin deconectarea statorului de la reţeaua trifazată şi alimentarea acestuia cu tensiune continuă.
Se poate demonstra că, în acest caz, ecuaţia caracteristicii mecanice are o formă asemănătoare formulei lui Kloss pentru regimul de motor:
unde
I1 – valoarea efectivă a curentului de fază statoric la funcţionarea în gol a motorului.
Alunecarea de frânare:
Dacă Ω = Ωinit = Ω0 rezultă sf init = -1, iar dacă Ω = Ωfin = 0 rezultă sf fin = 0
Curentul continuu cu care trebuie alimentat statorul se calculează din condiţia ca tensiunea magnetomotoare produsă de curentul continuu să fie egală cu tensiunea magnetomotoare produsă de curentul alternativ, ceea ce corespunde unei solicitări termice echivalente
În funcţie de schema de conectare a înfăşurărilor statorice rezultă diferite relaţii pentru calculul curentului continuu.
Tensiunea continuă
Uc = 2R1Ic
unde R1 rezistenţa unei faze statorice.
Tensiunea din secundarul transformatorului
unde p este numărul de semialternanţe redresate, iar raportul de transformare
În funcţie de aceşti parametrii se alege redresorul monofazat şi se dimensioneză transformatorul.