Se presupun cunoscute pierderile mecanice şi de ventilaţie pmec+v şi pierderile în fier PFe , separate printr-o probă de mers în gol, precum şi rezistenţa R1 măsurată în stare caldă.
Se măsoară, pentru fiecare încărcare, puterea absorbită P1, curentul I1, alunecarea s şi se calculează
Prelucrarea rezultatelor experimentale decurge după cum urmează:
Scăzând din puterea P1 pierderile din înfăşurarea statorică pJ1 = m1 R1 I12 şi pierderile în fier, se obţine puterea electromagnetică PM şi, la altă scară, cuplul electromagnetic M.
Întrucât alunecarea s este măsurată, se pot calcula şi pierderile din înfăşurarea rotorică pJ2 = s PM.
Dacă se scad, în continuare, din PM, pierderile pJ2 şi pmec+v se obţine puterea utilă P2 şi respectiv randamentul h = P2 / P1.
Repetând calculele pentru diverse încărcări, se determină experimental caracteristicile de funcţionare căutate.